دوره جامع اصول طراحی تاسیسات ساختمانی، بیمارستانی و صنعتی

مدت دوره:78 ساعت
روزهای برگزاری:
  • روزهای: پنج شنبه از ساعت: 13:00 تا ساعت: 19:00
مدرس: سامان صباغ پور
ظرفیت:10 نفر
پیشنیاز و هم نیاز:ندارد
وضعیت فعلی
ثبت نام نشده
سرمایه گذاری
8.600.000 تومان
شروع کنید
دوره
مدرس
سوالات متداول

 

مخاطبین این دوره: دانشجویان مهندسی مکانیک،مهندسین مکانیک مشغول به کار در زمینه ی مکانیکال و علاقه مندان به این رشته می باشند.

 

سوالات مرتبط با دوره :

–  از دوره اصول طراحی تاسیسات چه میدانید و چه اندازه با اهمیت گسترده و وسیع آن در صنعت ساختمان آشنایی دارید ؟

– آیا آمادگی دارید تاسیسات یک پروژه ساختمانی یا تفریحی را طراحی کنید؟

– چه اندازه با استاندارها، کدها و المان های طراحی آشنایی دارید ؟

– از سیستم های مختلف تهویه مطبوع، کاربرد، مزایا و معایب هر کدام چه می دانید ؟

– می دانید برای طراحی یک پروژه از کجا و چطور باید شروع کرد ؟

– میدانید چطور داده ها، جداول و نمودار ها را متناسب با شرایط پروژه باید تحلیل کرد ؟

– آیا تصور شما از طراحی تنها سایز زدن لوله و کانال است ؟

(صحبت های مهندس صباغ پور در خصوص دوره اصول طراحی تاسیسات)

در طراحی تاسیسات چیزی که بسیار مهم و حائز اهمیت است، این است که یک طراح باید دارای نگرش و بینش قوی در طراحی باشد، سیستم های مختلف را به خوبی بشناسد و متناسب با شرایط و پروژه دارای قدرت تحلیل و خلاقیت باشد، با استاندارها و متدهای معتبر دنیا آشنا باشد و در نظر بگیرد که سایز زدن لوله و کانال تنها بخشی از توانایی های یک طراح زبردست است.

در دوره اصول طراحی تاسیسات شما با سیستم های مختلف، کاربری، مزایا و معایب آنها آشنا می شوید.استاندارها، کدها و المان های معتبر طراحی به شما معرفی و در اختیار شما قرار می گیرد و این امکان به شما داده میشود که با تحلیل داده ها و شرایط پروژه بتوانید یک طرح قابل اجرا با بازدهی مناسب ارائه دهید.

به همین دلیل به دانشجویان، مهندسین مکانیک و کسانی که علاقه مند به این صنعت هستند، برحسب تجربه توصیه می کنیم پایه های کار خود را از همان ابتدا با دانش و تخصص محکم کنند و در نظر داشته باشند که دوره اصول طراحی تاسیسات فرصت مناسبی برای این دوستان می باشد.

دوره اصول طراحی تاسیسات یک دوره مهم و بسیار کاربردی برای تمام کسانی است که در صنعت تاسیسات ساختمان مشغول به فعالیت هستند، از جمله طراحان، ناظران و مجریان تاسیسات.

هر زمان که این مطلب را بیان کردیم همواره مورد پرسش قرار گرفتیم که :

۱-طراحان تاسیسات ساختمان چرا باید دوره اصول طراحی تاسیسات را بگذرانند و اگر آشنایی ندارند پس چطور شروع به طراحی کنند ؟

۲- ناظران و مجریان ساختمان که مسئولیت نظارت و اجرای طرح رادارند چرا باید دوره اصول طراحی تاسیسات را بگذرانند؟

متاسفانه بسیاری از طراحان تنها کار با نرم افزار های مختلف را بلد هستند و دارای دانش و بینش کافی در طراحی نیستند به همین دلیل بارها مشاهده کردیم که یک طراح در بسیاری از قسمت های پروژه قابلیت اجرا ندارد و این امر هزینه مالی و زمانی سنگینی را بر پروژه و کارفرما وارد می کند و اعتبار آن طراح را هم تماما زیر سوال می برد و در دنیای پر از رقابت امروز جبران این اعتبار بسیار سخت و سنگین است.

سخنی با ناظران و مجریان محترم :

در بسیاری از پروژه ها در حین اجرا تغییراتی در طرح به وجود می آید که ناظران و مجریان آن پروژه را درگیر موضوع می کند و به عنوان کسانی که شاغل در این صنعت هستند بیش از هر کس دیگری در این صنعت حضور دارند لازم است بیش از پیش با دانش و استاندارهای این صنعت آشنا باشند که در مواقع لازم بهترین تصمیم را بگیرند و طرحی درخور اصول و استاندارد را اجرا کنند.

حضور ناظران و مجریان در دوره اصول طراحی تاسیسات ساختمان علاوه بر بالا بردن دانش و تخصص آنها سبب بالا بردن اعتبار کاری آنها در پروژه و نزد کارفرما می شود و ماحصل آن اجرا طرحی شایسته و استاندارد است.

چه مباحثی در دوره اصول طراحی تاسیسات مطرح می شود ؟

از مهم ترین قسمت هایی که یک مهندس مکانیک باید بر آن مسلط باشد و در دوره اصول طراحی تاسیسات برای آن زمان قابل توجهی را صرف کند، مبحث تهویه مطبوع است، که یک طراح باید متناسب با شرایط اقلیم منطقه و وضعیت مالی کارفرما آن را طراحی کند:

– انتخاب سیستم تهویه مطبوع متناسب با شرایط آب و هوایی و شرایط پروژه

– بررسی Infiltration و Exfiltration و سیستم های تازه ساختمان.

– محاسبه بارهای سرمایشی و گرمایشی و دبی هوا در هر زون از ساختمان.

– انتخاب صحیح دستگاه های هوارسان، فن ها و جانمایی درست دریچه ها جهت ایجاد سیکل مطلوع گردش هوا.

– محاسبه و طراحی سیستم انتقال هوا توسط کانال

– طراحی سایزینگ سیستم لوله کشی سرمایش و گرمایش.

در ارتباط با تاسیسات بهداشتی که در اصل زیر بنای تاسیسات یک ساختمان است و در دو شاخه اصلی بیان می شود، می توان گفت :

  • سیستم جامع آب رسانی که شامل :

بررسی شبکه آبرسانی ساختمان، زون بندی سیستم آبرسانی در ساختمان های بلند و کوتاه، طراحی در انتخاب سیستم بوستر پمپ و منابع ذخیره آب و ….

  • طراحی جامع سیستم فاضلاب، ونت، هواکش و آب باران از بام ساختمان تا دفع نهایی در شبکه شهری و یا در چاه جذبی، سپتیک و …طراحی و سیزینگ لوله ها در شبکه فاضلاب ساختمان و معرفی انواع لوله های قابل استفاده در این شبکه.

همچنین مباحث مربوط به گاز طبی، مقدمات مباحث اطفاء حریق، سیستم گاز رسانی، سیستم بخار و …. گفته خواهد شد.

موتورخانه عنوان قلب تپنده ساختمان خود یک مبحث مفصل است و در دوره اصول طراحی تاسیسات به صورت مقدماتی بیان می شود و در دوره اصول طراحی موتور خانه و انتخاب تجهیزات به طور کامل بیان شود.

جهت آشنایی با دوره اصول طراحی موتورخانه و انتخاب تجهیزات اینجا را کلیک کنید

ما تمامی تلاشمان را کرده ایم تا دوستانی که در دوره اصول طراحی تاسیسات شرکت کرده اند به دانش و نگرش صحیح از طراحی دست پیدا کنند و با توجه به مطالب تدریس شده در مرجع هایی که به دوستان معرفی و یا در اختیار آنها قرار گرفته است بتوانند با تمرین و مهارت به عنوان یک طراح در زمینه تاسیسات مکانیکال فعالیت کنند.

یکی از ویژگی هایی که در برگزاری دوره ها وجود دارد استفاده از تجارب اساتید و همکلاسی هایی است که باعث ایجاد یک تعامل خوب بین دوستان و افزایش راندمان آنها میشود.

یک توصیه مهم در کنار دوره اصول طراحی تاسیسات :

دانش اصول طراحی تاسیسات به همراه نرم افزار های آن هر دو مکمل یک دیگر هستند، به دوستان توصیه می شود که در کناز دوره اصول طراحی تاسیسات، دوره آموزش نرم افزار HAP را جهت محاسبه بارهای سرمایش و گرمایش ساختمان فرا بگیرند.

جهت آشنایی با دوره نرم افزار HAP اینجا را کلیک کنید

 

تمامی دوره های آموزشگاه پیمان گستر دارای گارانتی آموزشی است.

 

 

به این معنی که شما اگر به هر علتی نتوانستید در این دوره شرکت نمایید مادام العمر میتوانید در دوره مد نظرتان که غیبت داشته اید شرکت کنید به عنوان مثال:

 

ممکن است با استاد ارتباط خوبی را برقرار نکنید

ممکن است بعضی از جلسات را نتوانید حاضر شوید

ممکن است کل آن ترم را نباشید و در ترم های بعد حضور پیدا کنید

مهندس سامان صباغ پور

  1. طراح تاسیسات مکانیکی بیمارستانها، اماکن درمانی، هتلها و مراکز تجاری
  2. کارشناسی مهندسی مکانیک در گرایش حرارت و سیالات از دانشگاه گیلان
  3. کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه گیلان
  4. تخمین دبی در گره های اصلی شبکه آبرسانی شهرستان لنگرود با استفاده از روش منحنی های تیسن در محیطGIS”در پوستر همایش ملی توسعه پایدار شهری
  5. استفاده از الگوریتم جفتیابی زنبورهای عسل در کالیبره کردن شبکه توزیع آبشهرستان لنگرود” در کنفرانس بین المللی مکانیک در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
  6. ترجمه کتاب استاندارد ملی بریتانیا ، اسکاتلند و ایرلند در زمینه سیستمهای گازهای طبی تحت عنوان اصلی  HTM-022 تحت ویراستاری و آماده برای چاپ.
  7. طراح تاسیسات مکانیکی بیمارستانها، اماکن درمانی، هتلها و مراکز تجاری
  8. طراح سیستم تاسیسات مکانیکی برجهای دوقلوی یادمان اردبیل (کارفرما: آرتا لطیف سبلان)
  9. طراح سیستم تاسیسات مکانیکی کلینیک فوق تخصصی ۳۲ تختخوابی چشم الزهرا زاهدان (کارفرما: دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان)
  10. طراحی و باز اصلاح سیستم تاسیسات مکانیکی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی قائم رشت (کارفرما: گیل و آذر ایرانیان)
Upload Image...

سامان صباغ پور

طراح تاسیسات مکانیکی بیمارستانها، اماکن درمانی، هتلها و مراکز تجاری کارشناسی مهندسی مکانیک در گرایش حرارت و سیالات از دانشگاه گیلان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه گیلان تخمین دبی در گره های اصلی شبکه آبرسانی شهرستان لنگرود با استفاده از روش منحنی های تیسن در محیطGIS"در پوستر همایش ملی توسعه پایدار شهری استفاده از الگوریتم جفتیابی زنبورهای عسل در کالیبره کردن شبکه توزیع آبشهرستان لنگرود" در کنفرانس بین المللی مکانیک در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ترجمه کتاب استاندارد ملی بریتانیا ، اسکاتلند و ایرلند در زمینه سیستمهای گازهای طبی تحت عنوان اصلی HTM-022 تحت ویراستاری و آماده برای چاپ. طراح تاسیسات مکانیکی بیمارستانها، اماکن درمانی، هتلها و مراکز تجاری طراح سیستم تاسیسات مکانیکی برجهای دوقلوی یادمان اردبیل (کارفرما: آرتا لطیف سبلان) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی کلینیک فوق تخصصی ۳۲ تختخوابی چشم الزهرا زاهدان (کارفرما: دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان) طراحی و باز اصلاح سیستم تاسیسات مکانیکی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی قائم رشت (کارفرما: گیل و آذر ایرانیان) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سینای اراک (کارفرما: ماوراء درمان) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی پلی کلینیک گلستان شیراز (کارفرما: شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی برج تجاری اداری یوسف آباد (کارفرما: اقلیم) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری شهید کاظمی تهران (کارفرما: سازمان مناطق عمرانی شهرداری تهران) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی گاماتراپی امیرالمومنین اراک (کارفرما: وزارت مسکن) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی مرکز و مجتمع آموزشی -تخصصی لقاح مصنوعی اهواز (دانشگاه علوم پزشکی خوزستان) طراح فاز ۱ سیستم تاسیسات مکانیکی بیمارستان ۶۰۰ تختوابی گلان اتیوپی (کارفرما: سازمان بهداشت جهانی) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی کلینیک فوق تخصصی چشم نیکان (کارفرما: مهردرمان سپهر) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی مرکز جراحی محدود بهار (کارفرما: دکتر ابطحی) طراح فاز ۱ سیستم تاسیسات مکانیکی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی تبریز) (همکار محلی شرکت DAELIM (کارفرما: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی میلاد ارومیه (کارفرما: پیشگامان سلامت ارومیه) طراح سیستم تاسیسات مکانیکی مرکز جراحی محدود شفای بندرعباس (کارفرما: دکتر صالحی پور)

شرایط پرداخت به چه صورت است؟

شما باید در هنگام پرداخت ۵۰ درصد مبلغ دوره را پرداخت و مابقی را، به صورت اقساط می توانید پرداخت کنید.

آیا فایل Power Point استاد در اختیار ما قرار می گیرد؟

بله تمام فایل ها به صورت PDF در اختیار شما قرار می گیرد.

آیا فیلم از کلاس گرفته می شود؟

در حال حاضر خیر ولی صدای استاد در آخر جلسه در اختیار شما قرار می گیرد.

این نوشته منتشر شده در می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *