آموزش نرم افزار رویت تاسیسات

آموزش نرم افزار رویت تاسیسات

آموزش نرم افزار رویت تاسیسات

ما در مقاله آموزش رویت توضیحات اولیه را در خصور نرم افزار رویت توضیح دادیم، در مقاله آموزش رویت توضیحاتی در خصوص ۴ رشته ( معماری، سازه، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال و …) با هم به اشتراک گذاشتیم، اما در مقاله مذکور صرفا به تاسیسات مکانیکال میپردازیم، ما در این مقاله میخواهیم با قابیلت های بیشتر این نرم افزار آشنا می شویم،

توصیه میگردد برای در ک بهتر مقاله آموزش رویت را مطالعه فرمایید.

مشاهده مقاله

آیا برای تاسیسات، نسخه جداگانه ای از ۳ رشته دیگر وجود دارد ؟

قبل تر ئر سال های ۲۰۱۴ نسخه های متعددی به بازار ارایه میگردید، به عنوان مثال : نشخه معماری و تاسیسات از یکدیگر کاملا مجزا بود و حتی اسم آن ها Revi mep  و revit architecture  بود و بدتر یک نسخه به نام Revit منتشر گردید که تمام قابلیت های نشخه های متفاوت را در خود دارد.
امروزه ما با همان نسخه Revit  کار میکنیم و تمام همکاران ما در رشته های مختلف با همین نسخه فعالیت دارند. و مبنای تدریس ما همین نسخه است

آیا از نرم افزار رویت متره زانوی و المان های از این قبیل میتوان محاسبه کرد؟

اجازه دهید ابتدا شما رو به ویدیو ذیل دعوت کنم،

پس از تماشای این ودیو حالا بستگی دارد شما چه اطلاعاتی را به این نرم افزار داده باشید، اگر اطلاعات تعداد زانویی و .. را به تفیک وارد کرده باشید و تمام جزئیات را به این نرم افزار داده باشید پس قطعا این نرم افزار میتواند به شما تعداد زانویی هایی تاسیسات و … را به شما بدهد، اگر بخواهی بیشتر راجب این موضوع صحبت کنیم میتوان به این قضیه اشاره کنیم که شما برای این که تعداد زانویی های سیستم آبرسانی و سیستم فنکویل و… را بدیت آورید ابتدا باید هر سیستم را به تفکیک به نرم افزار وارد نمایید.

وبعد میتوانید بر این اساس خروجی تهیه کنید، یا باز هم اگر بخواهی بیشتر توضیح بدهیم، شما وقتی میتوانید مقدار عایق لوله های تاسیساتی را بدست آورید که آیتم عایق را به نرم افزار داده باشید.

آموزش نرم افزار رویت تاسیسات

در دوره نرم افزار رویت تاسیسات ما طراحی هم آموزش میبینیم ؟

بله – در دوره های رویت تاسیسات روش بدست آوردن محاسبات بار حرارتیو برودتی را به شما آموزش میدهیم، به خاطر محدودیت های که این نرم افزار های موجود که ما استفاده مینماییم قفل شکسته هستند، میتوانیم یک ساختمان خیلی کوچک را محاسبه بار کنیم.
همان پارومترهای که در نرم افزار های محاسبات بار دیگر همچئن نرم افزار کریر دخیل هستند، در نرم افزار رویت نیز باید به نرم افزار داده شود، تا بتواند محاسبات بار را به درستی محاسبه نمایید.

 

سایزینگ کانال لوله و... را هم در دوره نرم افزار رویت تاسیسات آموزش داده می شود؟

ما برای طراحی تاسیسات یک اتاق ابتدا محاسبه بار رابدست آورده سپس بر مبنای همان محاسبات بار دریچه انتخاب می نماییم و سپس سایز کانال و لوله و … را انجام می دهیم، شما با دادن اعداد محاسبات بار به نرم افزار میتوانید سایزینگ را انجام دهید، حالا میتوان آن اعداد را از همین نرم افزار بدست آورد یا میتوان اعداد محاسبات بار را از نرم افزار های دیگر بدست آورد و سپس همان عدد را به این نرم افزار وارد کرد.

برای توضیحات بیستر می توانید به دوره آنلاین نر م افزار رویت تاسیسات مراجعه کرده و فیلم های آموزشی ابتدای را به صورت رایگان تماش کنید.

مشاهده دوره آنلاین
نرم افزار رویت چیست؟
آموزش رویت
چرا نرم افزار رویت
بهترین کلاس نرم افزار رویت
نقشه کشی تاسیسات با نرم افزار رویت
آموزش نرم افزار Revit
این نوشته منتشر شده در مقاله ها می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *